ORDER, FAKTURA OCH LEVERANSFRÅGOR:
-Hur gör jag för att ändra min order?
Ändringar kan inte göras på en slutförd order. Vid snabb hantering kan ordern eventuellt hinna avbrytas, men vi kan inte garantera detta då ordrarna börjar packas så fort de kommer in till oss. Dubbelkolla därav din order så att du beställer rätt produkter.
Kontakta vår kundtjänst vid frågor [email protected]
Ångrar du ditt köp och paketet redan har skickats så kan du göra en retur, hur du gör en retur kan du läsa mer om under avsnittet ”Efter leverans frågor”.
-Jag har fått produkterna, men ingen faktura?
Fakturan skickas via e-post, från Klarna AB. Vid delbetalning skickas den första betalavin ut i mitten på nästkommande månad.
-Var är mina produkter?
Vi använder oss av leverantörerna Postnord, Instabox samt Budbee.
Saknar du ditt paket, eller avisering om att det finns för uthämtning, så rekommenderar vi att du hör av dig till ditt ombud eller till vår kundtjänst.
-Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Du kommer debiteras en avgift om du inte hämtar ut dina beställningar, som har hamnat hos ett ombud eller av annan anledning kräver uthämtning. För närvarande är kostnaden 200 sek som du debiteras som ska täcka alla omkostnader som ett icke-uthämtat paket medför.
-Hur får jag fraktfritt?
För att slippa fraktkostnad måste värdet av dina produkter överstiga 299 kr, annars utgår frakt om 49 kr.
-När får jag mitt paket?
Beställningar som görs vardagar innan 14:00 skickas vanligtvis samma dag och kommer fram till dig inom 1-2 arbetsdagar.
Observera att 1-2 arbetsdagars leverans är en beräknad normal leveranstid hos oss, men att det ibland kan ske förseningar.
-Jag har en rabattkod, men ser inte vart jag ska skriva in den?
När du lagt dina varor i kundkorgen, så får du trycka på kundkorgen uppe i högra hörnet och sedan trycka på ”Visa kundkorg”. Där får du upp en lista på produkterna du lagt i din kundkorg, och precis under denna lista längst till vänster så finns det en ruta som står ”Rabattkod”. Där i fyller du i rabattkoden och trycker sedan på ”Använd rabattkod” – så går rabatten in och du kan slutföra din beställning.
EFTER LEVERANS FRÅGOR:
-Vad gör jag om jag erhållit en trasig försändelse?
Har ditt paket fått en transportskada är det viktigt att du behåller allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Anmäl detta tillsammans med bilder direkt till på [email protected]. Vi kommer att kontakta dig via mail för vidare hantering av ärendet.
-Vad gör jag om det saknas produkter i mitt paket?
Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer samt vad som saknas. Skicka med en bild till oss på de produkter du har fått hem samt en bild på emballaget.
-Vad gör jag om jag fått fel produkter?
Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer så ser vi till att skicka rätt produkt till dig, med en retursedel så att du kan returnera det som skickades fel. Viktigt att du inte öppnar eller använder produkten som du fått fel.
–Jag har beställt men har inte fått någon orderbekräftelse?
Ibland hamnar orderbekräftelsen i skräpposten, kika där! Hittar du den ändå inte så kan du maila oss på [email protected] så kan vi dubbelkolla så att din order gick igenom.
-Jag vill returnera mina produkter, hur gör jag?
Önskar du att göra en retur hör du av dig till [email protected] där du bifogar ordernummer, returorsak samt vilka produkter det gäller (om det är hela ordern eller ej) så kommer vi återkoppla med en retursedel. En returkostnad tillkommer på 150 kr. Enligt distansavtalslagen har du 14 dagar på dig från mottagande av order till att ta kontakt med oss.
För att din retur ska godkännas måste produkten vara oöppnad, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På så sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en fräsch, oanvänd produkt.Efter att du meddelat oss om att du vill göra en retur har du 14 dagar på dig att returnera varan enligt lagen om distansavtal. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar med samma betalsätt som köpet gjordes med.
Observera att eventuella avgifter såsom exempelvis frakt- och fakturaavgift ej återbetalas samt att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera därför väl.
PRODUKTFRÅGOR:
-Fungerar produkterna för lockigt hår?
Ja! Våra produkter är framtagna för att passa de flesta hårtyper, och brukar fungera väldigt bra med lockiga hår då våra produkter är vårdande, reparerande, fuktgivande och skonsamma.
-Är produkterna färgbevarande?
Ja, alla våra produkter är färgbevarande och fungerar utmärkt både för färgat och blekt hår!
-Jag har känslig och torr hårbotten, kan jag använda era produkter?
Det är individuellt vad som fungerar, däremot är våra produkter specifikt framtagna för att lindra en känslig hårbotten, samt förebygga mjäll och torr hårbotten.
-Har ni några parfymfria produkter?
I dagsläget har vi inga parfymfria produkter.
-Räcker balsamsprayen som värmeskydd eller behöver jag komplettera med något annat värmeskydd?
Vår balsamspray är en 2-i-1 produkt som är både balsamspray och värmeskydd, och värmeskyddet i vår balsamspray räcker samt skyddar upp till 230 C. Du behöver med andra ord inte komplettera med fler värmeskydd!
-Jag har väldigt torrt och slitet hår, passar era produkter mig?
Våra produkter är framtagna för att skydda, vårda och återfukta torrt och slitet hår, så ja – våra produkter passar med största sannolikhet ditt hår! Vi har använt oss av ingredienser av högsta kvalitet och ingredienser som verkar vårdande, reparerande och återfuktande. Produkterna är av salongskvalitet och har över 30 års frisörerfarenhet bakom sig.
-Jag vill komma i kontakt med Bobbys salong, är det er jag kontaktar då?
Vi är Bobbys Hair Care hårprodukter och är inte kopplade till salongen, vill du komma i kontakt med salongen så får du maila till info@bobbyshårstudio.se.
ÖVRIGT
-Hur blir jag medlem i kundklubben för att ta del av erbjudanden och nyheter?
Längst ned på vår hemsida så finns en ruta, där fyller du i din mailadress och trycker på knappen ”Prenumerera”.
Fungerar inte det så kan du alltid maila till [email protected] så hjälper vi dig.
-Jag har mailat er kundtjänst men inte fått svar, hur lång tid behöver jag vänta?
Vi har som mål att svara alla i kundtjänst inom 24 timmar – men oftast snabbare än så. Skulle du mot all förmodan inte få något svar och mer än 24 timmar gått, så kan du alltid prova att skicka ditt mail igen för att säkerställa så att det kom fram ordentligt.
-Problem med inloggning?
Du kan alltid beställa ett nytt lösenord genom att klicka på Logga in och under Glömt lösenord finns ”Återställ lösenord”. Klicka där och fyll i din e-postadress så kommer ett mail med nya inloggningsuppgifter att skickas till dig.
-Hur avregistrerar jag nyhetsbreven / sms-utskicken?
Klicka på den länk som finns längst ned på nyhetsbreven /sms:en som du får från oss, så avregistreras du.